tisdag 3 september 2013

Gravstenar

                                      I Åbo, Finland, finns graven efter min mormors farmor
                                och farfar Pehr Reinhold Theodor Lindell och Anna Sophia Lindell.


                                          I Finland vilar också min mormors farbror Herman Lindell
                                          och hans maka Aurora och dotter Alba Piha.


                                     På Mariebergskyrkogården i Göteborg finns graven efter min
                                     pappas mormor och morfar, Carl Fredrik och Selma Nyman.


                           På samma kyrkogård ligger min farfars och farmors grav och min lille farbror
                                Gert, som dog tidigt, bara ett par år gammal. Här vilar också min
                              farbror Leif och hans hustru Ursula.


                                      Kvibergs Kyrkogård, Göteborg. Här vilar min mormor, morfar
                                      och min mormors mor.


                             Västra Kyrkogården i Göteborg. Detta är min morfars föräldrars familjegrav.


                  Och till sist mina älskade föräldrar och min bror. De vilar på stadskyrkogården i Alingsås.

2 kommentarer:

  1. Hej,jag heter Maria Lindell och bor i Helsingfors. Herman Lindell var min farfars far och jag undrar var graven finns? Mvh,Maria

    SvaraRadera
  2. Hej och ursäkta att jag inte svarat men bloggen är inte aktiv just nu. Jag har fått fotot från Herman Lindells grav från en släkting i Helsingfors. Om du skriver igen kan du få hans mailadress i ett privat mail.

    SvaraRadera